Σάββατο, 1 Δεκεμβρίου 2018

Οφέλη από μια βόλτα στο δάσος για τη σωματική και ψυχική μας υγεία.


Μια βόλτα στο δάσος μπορεί: 
1. να μειώσει την κατάθλιψη. Απλά το να είναι κανείς κοντά σε δέντρα μπορεί να μειώσει την κατάθλιψη. Σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι που ζούσαν κοντά σε δένδρα είχαν πολύ καλύτερη ψυχική υγεία.

2. να μειώσει την πίεση του αίματος. Κάνοντας μια βόλτα στη φύση μπορεί να μειώσει εκπληκτικά την αρτηριακή μας πίεση. 

3. οι ήχοι του δάσους μας καθησυχάζουν.  Η ειρήνη και η ηρεμία σε μια δασώδη περιοχή αλλά και οι ήχοι της φύσης έχουν αντίκτυπο στο μυαλό μας. Για παράδειγμα, ο ήχος των πουλιών στα κλαδιά των δέντρων έχει μοναδική επίδραση στη διάθεσή μας και μας κάνει να αισθανόμαστε πιο θετικά για τον κόσμο.

4. παίρνουμε περισσότερο οξυγόνο στον εγκέφαλό μας.  Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο ο καθαρός αέρας του δάσους μπορεί να βοηθήσει να καθαρίσει το μυαλό μας και να μας κάνει να σκεφτούμε πιο καθαρά. Αυτό είναι η έλλειψη της ρύπανσης και η αύξηση του οξυγόνου στον αέρα.

5. βοηθάει να αναρρώσουμε από μια ασθένειαΠερπατώντας ανάμεσα σε δέντρα μας βοηθά να αναρρώσουμε από μια ασθένεια γρηγορότερα. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Chalmers University of Technology στη Σουηδία, η ανάρρωση των ασθενών που είναι κοντά στη φύση ήταν πολύ ταχύτερη από άλλους αρρώστους.

6. μας προστατεύει από τον καρκίνο. Στο σώμα μας έχουμε κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος υπεύθυνα για την καταπολέμηση του καρκίνου. Ερευνητές της Nippon Ιατρικής Σχολής του Τόκιο διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα που πέρασαν τρεις ημέρες σε ένα δάσος είχαν αυξημένες ποσότητες αυτών των κυττάρων στο αίμα τους όταν επέστρεψαν. 

7. μειώνει τα επίπεδα του άγχους. Οι μυρωδιές του δάσους μπορεί να μειώσουν το άγχος σημαντικά και οι περίπατοι στη φύση έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τα συμπτώματα του χρόνιου στρες. Δέντρα, όπως κέδρος, κυπαρίσσι και πεύκο, εκπέμπουν μυρωδιές που περιέχουν phytoncides, οι οποίες μειώνουν τα επίπεδα του άγχους.

8.  βελτιώνει τη δύναμη εγκεφάλου. Περπατώντας μέσα στο δάσος έχει επίσης αποδειχθεί ότι βελτιώνεται η ικανότητα της μνήμης και της μάθησης και γι αυτό υπάρχει μια τάση να δημιουργούνται νηπιαγωγεία σε δασικές περιοχές. Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι τα παιδιά που παίζουν σε δασικές περιοχές αναπτύσουν καλύτερες γνωστικές δεξιότητες.

9. μας ενεργοποιεί και μας βοηθάει να κοιμηθούμε. Ιαπωνική έρευνα έχει επίσης δείξει ότι μια βόλτα στο δάσος αυξάνει τη ζωντάνια και την ενεργητικότητα. Οι άνθρωποι που κάνουν  περιπάτους στο δάσος έχουν περισσότερη όρεξη για τη ζωή και αποδίδουν καλύτερα στις καθημερινές εργασίες. Η κατευναστική επίδραση των περιπάτων στη φύση βοηθά επίσης να κοιμούνται πιο ήσυχοι το βράδυ.

10.  βοηθάει τα υπέρβαρα άτομα να χάσουν βάρος. Μια βόλτα στο δάσος έχει αποδειχθεί ότι είναι πιο ελκυστική για τους ανθρώπους που είναι υπέρβαροι παρά μια ώρα στο γυμναστήριο. Οι γιατροί προτείνουν τώρα ότι το περπάτημα στο δάσος είναι ένας πολύ υγιεινός τρόπος για τους παχύσαρκους ανθρώπους να ασκηθούν. 
Η έλξη μιας βόλτας στο δάσος είναι επίσης πιο πιθανό να κάνει τους ανθρώπους να επιμείνουν σε ένα πρόγραμμα άσκησης.

Αρκεί βεβαίως να έχουμε δάση και μάλιστα υγιή. Ενας ακόμα λόγος για την προστασία και την ανάπτυξη του δασικού μας πλούτου.


Περίπατος στο δάσος των Πιερίων - Φθινόπωρο 2018 (Βίντεο - μουσική: Θωμάς Β. Βαϊνάς)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου