Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

Δεν ήταν άντρες στα χωριά (Παραδοσιακό Ριζώματα - Πιέρια Όρη)


Τραγούδι: "Δεν ήταν άντρες στα χωριά" Φωνή: Αγγελίνα Βαϊνά/Παπαγεωργοπούλου.
Ηχογράφηση από την εκδήλωση για το βιβλίο του Ιωάννη Βαϊνά "Τα Δημοτικά τραγούδια Ριζωμάτων Πιερίων Ημαθίας" που έγινε στην Αντωνιάδειο Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Βέροιας στις 7 Μαρτίου 2018. (δείτε όλόκληρη την εκδήλωση εδώ: https://rizwmata.blogspot.gr/2018/03/blog-post.html)






" 'Αϊντε δεν ήταν άντρες στα χωριά, δεν ήταν παλικάρια, 
μια δόλια μα - μαριούλα μου, μια δόλια μάνα κάθονταν, 
άϊντε μια δόλια μάνα κάθονταν στον πλάτανο στη ρίζα, 
μοιριολογούσε μωρ' μαγιούλα μου, μοιριολογούσε κι έκλαιγε, 
άϊντε μοιριολογούσε κι έκλαιγε, μοιριολογά και λέγει, 
δεν ήταν α- μωρ' μαριούλα μου, δεν ήταν άντρες στα χωριά, 
άϊντε δεν ήταν άντρες στα χωριά, δεν ήταν παλικάρια, 
κι αγάπησες μωρέ μαριούλα μου, κι αγάπησες τον σουλεϊμάν, 
άϊντε κι αγάπησες τον σουλεϊμάν, τον παλιοναρβανίτη, 
που 'χει γυναι- μωρ' μαριούλα μου, που 'χει γυναίκες δώδεκα, 
άϊντε που 'χει γυναίκες δώδεκα, και εγγόνια εικοσπέντε, 
και την μαριω- ωρε μαριούλα μου, και την μαριώ αγάπησε, 
άϊντε και την μαριώ αγάπησε, ο πρώτος εγγονός του, 
σαν το 'μαθε μωρ' μαριούλα μου, σαν το 'μαθε ο σουλεϊμάν, 
άϊντε σαν το 'μαθε ο σουλεϊμάν, στον πλάτανο στη ρίζα, 
τους πήρε και μωρ' μαριούλα μου, τους πήρε και τους κρέμασε".

(ακούστε το και στο Vimeo) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου